06 June 2008

Tottenham Devrimi

Rooney'i dünyanın parasına okutmuş Moyes'in Everton'una rağmen İngiltere'de ilk 4'ü bozabilecek tek takım olarak görülür Tottenham bir süredir. Geçtiğimiz sezona başlarkende benim için benzer görüntüdelerdi, tabi savunma bozukluklarını göz ardı ettiğimi anlamam uzun sürmedi. 125. yıllarını kutladıkları 07/08'i Carling Cup şampiyonluğu yani UEFA'ya katılım hakkı dışında kötü bitirdiler. Ama incelenen nokta transfer olduğu zaman Avrupa'da sezonun en dikkat çekici takımı oldular. Sezonu açmadan kadroyu gençleştirmeye yönelik transferler yaptılar. Darren Bent'e başına rahatlıkla ''astronomik'' eklenebilecek rakam 23m, 20'sine gelmemiş sol bek Bale'ye 14m, Alman Kevin Boateng'e 8m ve Fransız savunma Kaboul'e 12m euro ödediler. Bale dışında -ki o da uzun süreli sakatlıklar geçiridi- diğer oyuncular hiçbir zaman as takım elemanı olamadı. King'de sakatlanınca ki savunmanın en kritik elemanı idi, Kaboul monte edildi ama tecrübesiz Fransız'dan verim alamadılar. Devre arası transfer yapmalarını bekliyordum, yine yoğun geçirdiler, savunmayı toparladılar. Woodgate, Rangers sağ bek'i Hutton ve Hertha'dan Gilberto ile yaklaşık 30m euro'ya savunma toparlandı. Ramos'un gelişi ve transferler ile gelecek sezon için yine aynı umutların beklenmesi normal. Zaten Lig kupası da kazanıldıktan sonra takımın formu da dikkate alındığında Tottenham için söz konusu olan tek şey 08/09 idi.


Juande Ramos yönetiminde transfer beklemek, eski ligine hatta eski takımına yönelmesini beklemek normaldi de astronomik transferler beklemiyordum açıkçası. 07/08'i 90-100m euro arasında para harcayarak kapattılar. Sözkonusu Premier Lig olunca bile normalin üstünde bir rakam bu. İlk 4 bile bu rakamlara oynamıyor transferde ki Tottenham bir yabancı tarafından da satın alınmış değil. Bunun üstüne birçok büyüğün talip olduğu, Luka Modric'e 20m euro civarı bir bedel ile klübe kattılar sezon bitmeden ki bu rakam öncekine dahil değil. Modric transferi sonra Keegan, Newcastle'da transferin ve tepeye oynamanın zorluğu hakkında içini dökmüştü basına. Birkaç gün öncesinde dos Santos ile ilgilendiklerini okumuştum, ciddiye almamıştım. Bugün anlaşma sağladıklarını okudum. Modric ve Giovani transferleri ile de klübün gençlere yönelik politikası sürmekte. 2005 yılında Dünya Gençler Şampiyonasında izleme fırsatı bulmuştum ilk, Ronaldinho-Messi sıralamasının 3. ayağı idi ama muthiç yeteneğine rağmen yedek olmanın üstüne çıkamadı bu sezonun karışık Barça'sında. Transfer ücreti de komik geldi bana, henüz 19'unda, daha fazla gelişmeye müsait ama bonservis bedeli olarak 4.7m sterlin ödenmiş, ücret 8.6m sterlin'e kadar artabilecek ve Barça'nın %20'lik bir hakkı da saklı. Messi ve Ronaldinho'da olan birçok şey var genç Meksikalı'da, sol ayaklı olması da ne tip bir cevher olduğunu kanıtlar nitelikte. Bana göre şuan için yılın transferi Giovani dos Santos. Tottenham'da ilk 4'ü bozmanın ciddi adayı yine. Geçen sezondan daha ciddi hemde...

No comments: