06 June 2008

Ronaldo Pası Verdi...


United ve Real, Ferguson ve Real, United'lılar ve İspanyol basını çarpıştı, sürtüştü durdu ve sonunda Ronaldo konuştu. Pek konuştu sayılmaz aslında, ben artık Euro 2008'e geçiyorum siz turnuva sonuna kadar, turnuva dışında da Ronaldo'yu düşünün dedi. Bugüne kadar hiç düşünmedim Real v United çekişmesini, sevmem transfer dedikoduları ile uğraşmayı birde United sevgim eklenince ''nereye gidiyo yaa!'' dedim geçtim.

Brezilya gazetesi Terra, Ronaldo ile röportaj yapmış ve '' Eğer söyledikleri gibi United'ın istediği bedeli ödeyeceklerse, Real'de oynamak isterim'' cevabını vermiş. Yoruma açık bir cevap tabi, görüntüde hiçbirşey için yeterli değil, garanti bir pas olur en fazla bu cevaptan. Şu durumda pek birşey çıkmaz. Ferguson bırakmayacağını söylüyor, Glazer'lar da benzer tavır içinde, Calderon kendine güveniyor ama artık bekliyor.

Perez'in başkanlığında istediğini alan bir Real vardı, United'dan da 2 oyuncu almışlardı ama şimdi durum farklı. Calderon elinden geleni yaptı, büyük ihtimalle parası da var ama Fabregas ve Ronaldo'nun geçen yaz versiyonu Kaka transferlerini bitiremedi. Son seçim vaadini de yerine getirmezse taraftar için alışılmadık bir durum olması muhtemel. Ferguson Beckham ve v Nistelrooy'u satmıştı ama açıklamasına göre o zaman onları satmak istiyordu, Ronaldo'yu değil. İş Ronaldo'da biter gibi, transferin gerçekleşmesi için onun İngiltere'yi istemiyorum demesi gerekir. Ferguson gitmek isteyeni tutacak yapıda biri değil, ne kadar bu en iyi takımım demiş olsada, bu takımla bırakacak olsa da değişmeyecektir diye düşünüyorum. Ronaldo United'ı istemediğini açıklarsa Real de bastırır ve Glazer'lar güzel bir bedel biçer ki bu bedel Daily Telegraph'a göre 100m euro.

Peki ya Ronaldo ne yapar? Bu açıklamadan önce United'ın Nijerya'daki tanıtım maçına -P'mouth ile- katılmayacağı açıklandı. Sonra Ferguson'un Fransa tatilini kısa kesip Cenevre'ye Ronaldo'yu ziyarete gitme isteğini reddettiği haberi çıktı. Üstüne de bu açıklama transfer bilmecesinin zirve yapması için yeterli gibi. David Ginola konu ile ilgili soruya, ''Ronaldo gençliğinde kariyerinin bir bölümünde mutlaka Real'de oynamanın hayalini kurmuştur'' diyor. Şuan için bu hayalin zirvede olduğunu düşünmüyorum. Ne kadar Real'e göre, Ronaldo ile haftalık 200.000sterlin gibi bir paraya anlaşılmış olsa da Ronaldo, Ferguson tarafından keşfedildi, kazancı neredeyse 70 kat arttı ve ''7'' ye hemen sahip oldu. Nasıl bir gelişim geçirdiği ortada, Dünyanın en iyi futbolcusu olurken United'ın içinde, Ferguson'un kontrolünde olması yadsınamaz. Dünyanın en iyi ligini, şu anda en iyi takımını bırakmayacağını düşünüyorum. Ronaldo zeki bir adam, şu ana kadar kendini çok iyi yönetti ve işler çok iyi giderken böyle bir kırılma noktasını göze almak istemeyecektir.
Devamı Portekiz turnuvayı tamamladıktan sonra...

No comments: