31 January 2008

Mario Balotelli



Fm 2008'de karşıma çıktı, uzun uğraşlarla Atletico'ma katabilmiştim. İyi gelişti ve 5. sezonda Aguero'dan, Cavani'den soğuttu beni. Gece dışarıdaydım maç izleyemedim, Juve - Inter skora bakarken adını 2 kez gördüm başladım aramaya taramaya.

Henüz 17'sinde, ana-baba Gana'lı ama Palermo doğumlu 1.90'lık forvet. 2-3 yaşında hukuk Balotelli ailesinin ferdisin demiş. Hala Gana vatandaşı, yasalara göre 18'ine girdikten sonra İtalyan vatandaşlığı hakkı kazanabilecek. 16'sında profesyonel futbola adım atmış, Barcelona tarafından da denenmiş. Yurtdışı ve bilinmez, belki Barca'ya transferi vatandaşlık problemi yüzünden gerçekleşememiş. Alt liglerden Inter'e geçmiş, 2006'da Inter U-16'da 20 maçta 19 gol, genç takımda 11 maçta 8 gol kaydetmiş. 2007 Gençler ligi şampiyonluğuna da önemli katkısı olmuş.

07/08'de Inter A takımına yakınlaşmış, Aralık ortasında 17 yaşında ilk resmi maçına çıkmış. İlk golü ise 3 gün sonra Coppa Italia'da Reggina karşısında gelmiş, 2 gol kaydetmiş. Dubai Cup'da A takıma katılan gençler arasında idi, Ajax karşısında şans bulmuş.

Bugün ise Kupa çeyrek finalinde, 2-2'nin rövanşında Juve karşısında ilk 11 şansına 2 gol ile teşekkür ediyor. Inter resmi sitesinde maç için yapılan oylamada Balotelli en fazla oyu alan oyuncu.


Milli takım tercihini doğduğu büyüdüğü yerden yana kullanacak gibi gözüküyor. Tabi vatandaşlık problemi İtalya genç seviyelerinde oynamasına engel olmuş. Adriano ve Pandev son dönemde Inter altyapısından üst seviyeye çıkan forvetlerden hatırladıklarım. Tabi ikisinin de çıkışları başka klüplerde gerçekleşmişti. Tabi başkan sağlam, klüp büyük hedefler ikisinden de büyük olunca altyapıdan beslemede sıkıntılar olabiliyor. A takımda altyapı ürünü hiçbir futbolcu bulunmuyor, hafızam yanıltmıyorsa - ki saat sabahın 5'ine dayanmış hertürlü buna sığınırım- uzun süredir böyle gidiyor. Savunma Marco Andreolli yukarı çıktığında, tamamdır artık olacak demiştim o da olmadı. Okuduklarıma ve izlediğim birkaç gol videosuna dayanarak konuşmayacağım, ''supermario'' deniyor yıldız adayı olarak gösteriliyor. Bu sefer olacak gibi.


Mariobalotelli.it den goller vs.

Juve v Inter : 2-3

No comments: